Alle typen hydraulische rem- en koppelingsactoren die niet-siliconen synthetische vloeistof vereisen.
Speciaal ontworpen om bestand te zijn tegen extreme temperaturen die worden gegenereerd door racende koolstof- en keramische remmen, waardoor de luchtinlaat voor remkoeling tot een minimum wordt beperkt.
Kan ook worden gebruikt met conventionele stalen schijven en actuators van koppelingssystemen.
Overtreft ruim de normen DOT 3, DOT 4 en DOT 5.1 (behalve DOT 5.1 viscositeit bij - 40 ° C).
Extreme thermische weerstand en stabiliteit:
MOTUL RBF 660 FABRIEKSLIJN zeer hoog kookpunt (328 ° C / 622 ° F) is beter dan conventionele remvloeistoffen DOT 5.1 (260 ° C / 500 ° F mini) en DOT 4 (230 ° C / 446 ° F mini), en maakt daardoor effectief remmen mogelijk, zelfs in extreme omstandigheden.
Biedt betere aerodynamische prestaties door de luchtingang te verminderen voor remkoeling op auto's.
Efficiënt bij regen:
MOTUL RBF 660 FABRIEK LIJN zeer hoog nat kookpunt (204 ° C / 399 ° F) is superieur aan conventionele remvloeistoffen DOT 5.1 niet-siliconenbasis (180 ° C / 356 ° F mini) en DOT 4 (155 ° C / 311 ° F mini), en maakt het daarom mogelijk om efficiënt te remmen in natte omstandigheden.
Remvloeistoffen hebben de neiging om luchtvochtigheid uit de lucht te absorberen, wat het kookpunt verlaagt en het risico verhoogt om tot "dampblokkering" -fenomenen te komen.
Het natte kookpunt wordt gemeten door het product met 3% water te bevochtigen.
Toepassing
Vermijd mengen met remvloeistoffen op basis van polyglycol.
Niet mengen met siliconen (siliconenbasis DOT 5) of vloeistoffen op minerale basis (LHM).
Bewaar remvloeistof in de originele verpakking, goed gesloten om vochtabsorptie te voorkomen.
Agressief chemisch product bij contact met handen, verf of lak.
Bij huidcontact, grondig spoelen met water.
Specificaties
FMVSS 116 DOT 4
SAE J1703